New challenges! --> hard routine.

Ny utmaningar..
Jag har valt själv och planerat å skrivit allt detta....hård runtin schema som jag måste följa de dagarna vad jag gör, inkludera min jobbschema!

Detta hård runtin börjar redan IMORGON! och det kommer pågå hela 5 veckor.
Ingen fett mat, tex mc donalds, pizza,mm... , ingen kakor (dontus å croissant,..) , ingen socker i te eller kaffee. som jag är mycket beroende av mkt socker i kaffee!! noll.. ingen något söt att äta inte heller glass. hela 5 veckor!

Och jag kommer träna varje dagar. bara typ 1 ggr vecka vilodag, äta ordentlig å nyttig mat.. följer också matschema. för jag glömmer oftast att äta. har inte oftast "hungrig" känsla... så måste jag verkligen äta ordentlig för att min kropp kunna klara 6 dagar träning. =)

strange feeling..

igår på natten följde jag med min lilla rhianna till flygplatsen.. rhianna sov så gött i buss och vaknade precis innan vi kom framme i arlanda kl halv fem och hon var jävlig pigg.
checkade in med väskan och fixade assistans och ska möta assistans kl sex, så vi umgicks lite å lekte med foto och hon ville fota mig samt hon sade till mig vad jag ska göra inför kamera, haha söt hon! så jag gjorde som hon sade.. tiden närmare till kl 6 och hon började tappa tålamod och ville inte umgås mer med mej..

Samtalet mellan mig och min lilla -->
- Rhia sa: villlll flyga nuuu, vill nuu, vill inte vänta!
- jag förklarade henne: jaa snarttt, mycket snart, ha lite tålamod till och mamma saknar dig snart och kom mysa lite.
- Rhia: nej du har sagt flera gånger "snart snart" och ändå det tog lång tid, vill nu..
- Jag: oh du vill redan lämna mig nu och flyga själv.
- Rhia: Ja självklart, var är assistans?
- Jag: H*n kommer nog snart.
- Rhia: *ivrig och otålamod* kanske kvinna eller män assistans? ( jag som förklarade för henne redan lång innan att jag vet inte om det är kvinna och hon ska vara beredd. annars vägrar hon om det är män. haha)

en stund senare kom rhianna på något och frågade

- Rhia: ska pappa åka med tåg och hämtar mig?
- Jag: nej pappa ska inte åka med tåg utan bil och ja självklart hämtar han dig.
- Rhia: nej du har fel, pappa kör inte bil utan min farmor som har bil och farmor kör.
- Jag: *skrattade* Ja det stämmer pappa har ej körkort. Ja farmor kör och farmor kommer finnas på platsen.
- Rhia: Jag har rätt!
- Jag: NU kommer HON (assistans). Jag pekade henne, det är hon du ska följa med, ta hand i hennes hand, lova mig, du?
- Rhia: *tittade på henne och log bredd samt strålade av lycka och tittade på mig igen* jaa jag lovar dig, jag ska ta hand i hand. Jaaaa nuuuu flyger jag! och jag har rätt om assistans att det skulle vara kvinna.
- Jag: *log* Ja, jag saknar dig redan nu..
.... vi gick mot gräns som jag kan inte gå in..
- Jag: Nu ska du gå utan mig, ge mig stor kram å pusss

Hon kom till mig kramade och pussade mig bara så kort å snabbt, gick och tog hand i assistans hand med en stor leende. - hon hade så bråttom att gå iväg från mej.
..gick och gick lång och vände hennes ansikten bakåt mot mig och tittade på mig med en fin stor leende och vinkade med lite hand.
Jag vinkade och min tårar rann............ känns som att jag ser henne för sista gång fast de inte är.

Och jag är kvar på flygplatsen och får inte åka hem förrän hennes plan har lyft... Jag väntade och väntade... 20 min försenat. Åkte hem efter hennes plan har lyft. Jag tänkte på henne varje sekunder tills pappan har i hennes famn så släppte jag av allt min tankar.
Jag var verkligen rädd och började mer och mer när hon är uppe.. Jag vet att jag får inte tänka så men rädslan kan inte stoppa mina tankar, vad för VÄRSTA tankar jag har är:
"Om det skulle hända henne något kommer jag ALDRIG förlåta mig själv av MITT RESTEN LIV!"
Det var därför jag blev livrädd för..

Men hon kom bra framme och har i pappas famn, vad lättnad jag blev och kände så bra! Min syster var också på platsen och fotograferade samt fimade och skickade till mig!
Tack min goooaaa syster, det gjorde mig glad och lättnad att se hur rhianna mår!

Bjuder på bilder:

Här lekte vi med kamera på flygplats innan hon stack..

Rhianna mötte min syster och hennes pappa. =)

Och här tog Rhianna hand om hennes lilla halvsyster.. <3<3<3
Också rhianna med min syster. <3

on the way to airport

... nu sitter jag här i expressbuss till stockholm arlanda...
vad fan tiden gick så fort än jag trodde. Just nu börjar jag lite nervös och min nervositet höjer bara lite mer och mer.. * hur kommer det fungera , hur kommer gå det för rhianna, hur hur hur hur...* att hon flyger ensam utan mig till österrike... åh nej.. nejj.. det kommer nog gå bra för hennes del och hon kommer ha rolig hela flygturen. =)
Känns verkligen konstig för jag brukade följa med henne hela vägen och med flygturen till österrike sedan åker jag ensam tillbaka hem...

Hon sitter just bredvid mig och sover, jag tittar hennes söta ansikten, fan jag saknar henne redan NU! Men hon längtar som tusan att få flyga ensam utan mamma och att träffa pappa igen å stanna där 5 veckor! Känns ändå underbar när hon längtar efter pappan, så vet jag 10000% säker att hon trivs jättebra med pappa.

En del skön för mig oxå, få min egen tid att göra saker som jag vill, koppla av, vara helt ensam hemma, samt jag kommer mycket göra under de 5 veckor, en ny underbar och hård utmaningar för mig att göra. Jag kommer nog skriva inlägg om hård utmaningar snart. =)

ticket

ticket... ja vad skönt att jag hann med att boka flygbiljett till rhianna i förrgår... hon ska till hennes pappa redan nu på lördag. och med hon ska flyga helt ensam dit för första gång utan mig.. så blir det bättre än alltid följa med henne dit och sedan tillbaka. man sparar mycket pengar. såklart hon får assistans hela vägen. spännande!

När jag berättade för rhianna att flygbiljett till pappa är bokad blev hon så jätteglad och lycklig och berättade efteråt att hon ska flyga ensam med assistans utan mig och att assistans kommer leda dig hela vägen och överlämnar dig till pappa. Rhianna regerade lite först och samtalen kommer...

Hon: "Nejjj du ljuger och du ska ju flyga med mig"
Jag: "Nej jag ljuger absolut inte, jag menar allvarlig"
Hon: " *fundersam* Jag vill att du följer med mig"
Jag: "Men... du och jag pratade före jul och du var nyfiken och helt säker på att vilja flyga ensam men det blev ingen på jul för jag följde med dig pga pass och du var så besviken för du kunde inte flyga ensam... du vill vill vill, och jag lovade dig nästa gång till pappa kommer du flyga ensam. och NU är det dags att flyga ensam och du klarar dig , gumman min"
Hon: " *tyst en stund* Okej jaa jag ska flyga ensam..."

En stund senare började hon berätta för andra barnen att hon ska flyga ensam i flygplan så andra barnen blev lite avundsjuk och ville oxå flyga utan föräldrar. haha. rhianna , LOL du!!
Rhianna strålar av lycka och är superlycklig för att få träffa hennes pappa och hennes familj igen.

Även tågbiljetter örebro till arlanda är bokad, skönt! Nu är det bara vänta till lördag. =)
Sen är jag barnfri i 5 veckor.

pain and stressful

.. förra vecka torsdag dök upp den tandsmärta och den slutade inte.. smärtan forsatte hela kvällen och natten även med värktabletter. nästa morgon orkade jag inte mer och blev själv illa tvungen att ringa upp tandläkare... jag ville inte men måste.... för jag har verkligen tandläkarfobi och fick ångest och grät när jag vet att det är en MÅSTE att gå dit.. men tack och lov att jag behöver inte gå dit ensam utan med en sällskap.

tandläkare sade att det finns två alternativ -- rotfyllning behandling eller ta bort.. väntade och beror på hur det ser ut av röntgen bild.... resultat att det är inflammation och stor hål så tänkte jag "stor hål betyder borra större å lång behandling" och det klarar jag inte av just detta situation så valde jag att ta bort.. om det vore fram skulle jag välja behandling för jag har ju inte annat val. men den la längst i. så... åfan kändes skönt efteråt, den jävel smärta är helt borta!
sällskap, tack för att du följde med mej på hela tandläkare besök och vet inte vad skulle jag göra utan dig.. tusen tack igen! =D

---------

stressig och irriterad var jag verkligen, allt för en pass!
Det tog för fan lång tid... men iallafall fick jag rhiannas pass igår till slut.. så fick jag boka idag flygbiljetter till rhianna.. =)

Midsommar

Har haft en underbar midsommar helgen. vi hyrde en underbar hus precis utför hamn. och från min rum utsikten är så vacker och man drömmar bara när man vaknar varje morgon och ser sådan.. <3<3

Jag lägger bilder från midsommar helgen, ha så kul att titta på bilder. =)