en lång history helgen

hade ingen tid att skriva blog.. en lång helg som har hänt. och rhianna var på en barnvakt A  fredags. nästa dag skulle jag hämta henne igen men barnvakt ringde mig och att rhianna kunde inte ens röra sig så jag kom omedelbart. sen berättade A vad som har hänt. ja..

hon lekte med gunga och ville samt teckna.hon lyssnade inte att hon får inte slippa händerna medan hon leka med gunga. då hon var så högt uppe med gunga sen såg hon någon och var förvånad på någon sätt, ville berätta med teckenspråk så slapp hon hennes en händerna så hon ramnade från uppe till golvet.

efteråt åkte vi till sjukhuset med barnvakt självklart. så fort läkare ta bort rhianna´s tröja ser jag rhianna´s väster arme är jäte svullen och vet redan att det är säkert brutit. trodde bara det är klart att hon kommer få gips.. vi väntade på röntgen.. efter röntgen gick vi tillbaka till läkaren. och de sa att hennes armbåge är helt av. och måste ha en akut operation. då fick jag nästan ångest och grät. A grät också.. för vi har inte ens förväntatat oss att det skulle bli operation. har sagt till A att det var INTE hennes fel. hon fick ändå skuldkänslor. men jag har sagt många ggr att det var inte hennes fel.

sen läkaren berättade att läkare måste få hennes armbåge i ordning och måste ha en skena.och att rhianna kommer gråta så hårt och srika hårt när läkaren måste göra hennes armbåge i ordning med skena. tills före operation kommer få bort skena. hon ska ha 2 styck lite skruvar i hennes armbåge,efter operation kommer hon få gips oxå. mitt hjärta var så smärtsam och försökte att hålla mig men jag svarade till läkaren att jag klarar inte att titta på rhianna medan läkare måste göra hennes armbåge i ordning. för hon kommer skrika så hårt. jag vill gå ut från rummet tills de har fixat så kommer jag inne tillbaka. jag klarade hel enkelt inte. för det har gjort mig redan så ont mer än ont än jag anar.. efteråt smälte jag ner och försöker att tänka på att det kommer gå bra.

operation gick jättebra.. hon var trött efteråt. men hon mår bra.. tack o lov, min envisa vild unge!


Bild:
1. athina hälsade rhianna före operation.
2. före operation
3. efter operation på intensiv rum

vi får åka hem redan nästa dag efter op.

igår besökte Addie hos oss och bjuder fika och pratstund.. hon var glad att få se rhianna och lika som rhianna var glad. A, tack för pratstund hos oss... det betydde för oss!

________________________________

idag bestämde jag att gå ute någonstans för rhianna behöver ju vara ute för att behöver inte vara ledsen hela tiden. så kan få henne att tänka på annan sak. Jag och mina 2 väldig sötnösar åkte till MEGA,när vi kom precis fram till MEGA såg rhianna en åktur bil o vill direkt sitter där. sade efter köpet kan hon ha åkturen.köpte några stora t-shirt och munkjacka till rhianna. hon har ju gips och hennes kläder passar ju inte för de är så trånig.

men iallafall ren tur att det är inte vinter annars kan hon inte gå ut för man måsta klä många kläder på. hur ska det gå? alla ny kläder köpa?,nää omojligt.. tur det är snart sommar så kan hon använder hennes linne ibland så kan passar henne med gips. men snäll av addie att hon ska leta några kläder från hennes pojkar, de är ju stora som rhianna kan låna. efter köpt som jag lovade rhianna :

(båda bilden är klickbar)

hon hade jätterolig! :D

efter MEGA gick vi lite promis och sen undrade var ska vi äta?

ja det blev :


vi åt pizzor.. gött!! efter där gick vi till aptoteke och köpte medicin till rhianna..

sen funderar jag om jag ville äta glass..? ja det vill jag,rhianna & jinna heller!




och till sist vill rhianna vara i lekplats och jag blev sååå förvånad vad rhia sa..
hon sa : där vill leka med gunga(?) är hon inte ens rädd även hon är medveten att hon bröt hennes armbåge pga gunga? wow det överraskar mig. jag trodde att rhianna kommer vara rädd att leka med gunga igen men nej jag har ju fel.. så jag och rhianna lekte tillsammans med stora gunga. det är bra och viktig att hon ska inte vara rädd för gunga bara som det har hänt. inte bra om man har rädsla känslor. men hon gjorde inte. fotograferad också lite mer bilder..


(klickbar)

hon var så glad idag! så fort vi kom hem var hon redan trött o vill sova. nattat henne redan kvart i sju..

Kommentarer
Postat av: Addie

Underbara bilder och jag är glad. Kraaamm

2010-05-17 @ 22:03:22
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Elle i Gnesta

Härligt att se Rhia så glad trots hon har gips på sig!

det är bra att hon ville gunga trots allt hände..

Kram

Elle

2010-05-17 @ 23:29:34
Postat av: Sia

Skönt att hon mår bra efter händelse, hon är verkligen jättesöt hon.

2010-05-18 @ 06:55:44
URL: http://byle.blogg.se/
Postat av: Anki

Suck.. Men vær glad att det hænt på arm, inte på huvud.. Det ær huvudsak att hon mår bra :) Men stackars er som måste lida innan op. Men skønt att ni mår bra :) Det ær jag glad før ers skull.. Kram

2010-05-18 @ 14:39:01
URL: http://svenskaisvingen.blogg.se/
Postat av: Josannah

åh, syns som det har ingenting hänt, så glad och pigg är hon på bilderna..

Åh vad tårögd jag blev!

2010-05-19 @ 12:50:16
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Tine

Så Söt er Rhia! Hon var här och hälsade på med Addie, Rhia o min dotter Leona lekte jättefint tillsammans :D Kram!

2010-05-31 @ 08:49:04
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: Elsa

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 23:27:43
URL: http://djurförsäkring.net

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0