Sjukaste jag har sett!

Jo så här går det....:
Börja att med att jag fick veta att min bil har olje och vattenläckage. Jag lämnade den bil till närmaste verkstad. Det kostade 3000 kr att laga den vatten & oljeläckage.

Och förigår när jag körde till jobbet såg jag att det blev oljeläckage igen!!
Jag och min arbetskamrat kollade under framfronten bil och vi såg SILVERTEJP under på olja torpe!!!!?!
Såg vi rätt?

Innan jag lämnade min bil till verkstad var oljestick bra och fastnat bra. Efter verkstad är den oljestick rör helt av!!

Och med när jag körde kommer den från växel 5 till friläge helt själv och det går inte heller att växla växellåda! Liksom den växel hoppar ut själv till friläge.

Så den är slut olja på växellåda vilket betyder att de verkstad har aldrig lagat oljeläckare för att om man lagar oljeläckäge så kommer de åt till växellåda och det är deras plikt att kolla växellåda olja när man har oljeläckage enligt min kompis kristins pojkvän. Så verkstad har bara lagat den lättaste alltså vattenläckare och tejpa på torpe med silvertejp!

Så nu har vi släpt min bill tillbaka till verkstad och Kristins pojkvän skötte ordentlig snack med verkstad!
Jag tänker inte betala 2 gånger för detta! 3000 kr för att tejpa med silvertejp?? på olje torpe??
SJUKASTE VI HAR SETT!!
Det kan hända på allvarlig situationen!!

En kille nåt chef från verkstad blev så rätt fundersam över att tejpa med silvertejp och sa att jag inte behöver betala och kommer fixa min bil inte annan personalen. och kollar om inte har skadat till fler delarna också...
Så verkstad kommer bara kontakta till Kristins pojkvän Jimmy. så nu känns trygg att ha en bra kille Jimmy som är duktig på bilar...

Men jag är ändå väldig besviken, frusterad, förbaskad och förlorade tillit till detta verkstad! Nästa gång kommer jag ALDRIG lämna mer just där verkstad!!



 

Kommentarer
Postat av: Jinna

Vilken historia!! Polisanmäl verkstaden, till och med vara med i NA för att göra ett dåligt rykte på den jäveln! Men seriöst... hur fan dum kan man vara.

2013-12-19 @ 12:10:42
URL: http://jinna.se
Postat av: anki

Sjukt......

2013-12-19 @ 20:34:29
Postat av: Cee

Seriöst, så sjukt!!! Vetefan, anmäl dom!

2013-12-21 @ 21:08:32
URL: http://starlie.blogg.se
Postat av: Nicki

Min sambos pappa är själv mekaniker och säger att det är så sjukt och han har jobbat över 10 år när jag visade denna bilden! Du måste skriva tidningen o amnäla verkstan, säger han. För att minska drabbar de som lämnar in bilen. Och du ska inte behöva betala något för de fuskade och är livsfarligt

2013-12-26 @ 22:29:34

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0