Planning + Midsommar

för två dagar sen förslog en vän till mig att följa med som till göteborg på midsommar och fira tillsammans på björkö.. Jag tvekade hårt om jag ska med samt jag var redan inbjuden till en annan vän i örebro... tvekade och tvekade.. till igår på fm frågade jag min lilla rhianna istället vad hon vill.. hon tvekade också i början men valde att åka göteborg med hennes bästis johanna. =) men jag ville också åka för jag har alltid velat åka dit... så vi tog beslut igår att åka t göteborg idag... vi totalt 7 personen inkl. barnen så betyder åka med två bilen. bara 2 personen som har körkort...

Varför jag tvekade mkt i början och den anledning är att köra ensam på långt sträcka med MIN bil..
Men sen sent på natten igår började jag få panik.. för jag såg att det ska bli mkt regn på söndag, vilken betyder hemresan under regn. Jag ogillar max att köra med MIN bil under regn, så börjar känna typ mer och mer panik och förvirrad.. och tänkte, tänkte... hur göras? vad vill jag?? förvirrad.. svårt att andas..

Jo jag har mina anledningen varför det blev så... efter bilolycka har jag svårt att köra långt under dåliga väder.. och jag fick den skiten- ångest att köra bilen efter olycka.. men jag har lärt mig att hantera med ångest, ja... men inte under dåliga väder på motorvägen, uschh!!
 
Förvirrad, försökte andas lugn djupt å räknade... kollade på sj istället.. såg att det finns gott om platsen och jättebilliga! bara 223kr för mig och per barn 5 kr. toppen.. pratade med en vän, så jag kan ta med 2 barnen å åka med tåg. Mina väskor lämnade jag till en vän som ska åka med bil, och bokade biljetter direkt mitt i natten
- perfect planning! =)
så slipper jag :
- vara uppmärksam på vägen
- att bära väskor
- känna ångest - panik

plus:
- barnen kan vara mer fria, vilda på tåget, röra sig. =)
- jag kan le och göra annat under resa, typ surfa, läser bok.

Lycklig jag som avstått att köra bil å valt åka med tåg!
Nu...... har precis förbi vårgården.... snart framme göötebooooorg, äta lunch ngt för barnen sen ska vi åka till björkö....
Det blir kanonhelg för barnen och för mig med.



Nu har jag bara en kvar att säga:

GLAAAADDDD MIDSOMMAR och HA EN UNDERBAR HELG, NI!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Babe, du har gjort ett rätt val genom att tog tåget istället för köra ensam i din egen bil. Nu kan du njuta fullt ut under hela helgen! Glad midsommar :)

2012-06-23 @ 00:28:09

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0