my weekend

min helg har varit underbar och trevlig! det har gett mig ett ny inspiration och ett ny perspektiv.
 
ena att mina katterna Falcon och Flisa har kommit tillbaka till mig. Fantastisk och är så jättelycklig över att ha ny två ungar hos mig. det blir kul att uppfostra dom framöver. ett stor steg och en nytt liv kapital 2013.
 
Så gossig och sjuk sällskap de är. <3 alla mina tre barnen! xD
 
Här bjuder jag bilder..
 
   

tvåa - en gav mig verkligen en stor inspiration om olika matvanor. Jag är en som äter urdålig.. som jag hellre struntar i mattider som jag borde äta men valde att strunta i och äter ingenting om jag har inte hungrig.. och det fick mig mycket att funderar på hur jag sköter min mat, hur kan jag skapa en förbättring med matvanor osv.. en tipsade om en blogg där som hur man äter en hälsosamt, osv.. mycket intresserad och gav mig en del ny motivation..

Innan jag fick whiplashskada lyckades jag en stor del med matvanor osv men blev plötslig dålig efter den olycka och jag hittade inte tillbaka den motivation med där och allt.. bara tappade lust om allt träningen, mat, min hårda rutiner som jag började isomras...

Men det verkade att jag fick en ny motivation och jag vill & hoppas det håller.. nej det ska jag göra... en rolig att skriva ner vad jag äter under varje dagar och kan se resultat hur jag äter min mat och hur jag sköter mig..
Jag tycker det är rolig, känner mig mer pigg och piggare, och kunde känna "hungrig" igen och blir glad när jag vet att jag är hungrig och hittade på vad jag vill äta med rätt mat. åh mumsade med maten och är nöjd efteråt, verkligen!
 
Jag blev mest förvånad över mig själv att jag fick det plötslig mycket att tänka på maten osv.. men KUL!!
en nytt perspekiv i mitt liv, ja..
 
plus jag har årskort vilket toppen det är så jag kan åka gustavsvik hur ofta jag vill och fokusera ofta mer på att simträning, den är bästa börja med, med tanke på min skada. förut klarade jag nog av att simma typ 4000 - 5000m och nu klarar jag mest bara 700m då började redan smärta i nacken och ryggen. då kan jag göra flera gånger per vecka med simträning så resultat kommer nog bra sen...

spännande..... och nu ligger jag redan under mysig täcke med två ungar på mig... ska kolla lite film innan jag sover..


nattttiiii!

Kommentarer
Postat av: J

Det gläder mig att det har förändrat dig, så länge du mår bra av det. Kattungarna har säkert påverkat dig också, som fått dig att bli avslappnad och trygg. Vi alla har ju våra dåliga perioder nångång i livet. Hoppas att det håller sig så länge till för dig.

2013-01-14 @ 13:43:13

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0