difficult period

Jag har haft bra å underbar semester utom den sista semesterdagarna har hänt något.
 
Jag har varit med om vattenskoterolycka, var mycket under chocktillstånd samma dag som hände.. Orkar inte prata om hur det har hänt i detaljer.
Hade bara ont på väster skulder då.. men senare varje timmar senare har börjat sprida den smärta från bröstrygg till nacke. All smärta är obeskrivlig stark och fick massor symptomen varje dagar som yrsel, migränen, illamående, stickande i båda armen, trötthet, sovsvårighet,smärta i nacke och ryggen, magkramp, ingen kan jag orka att göra något..

Åkte till sjukhuset några gånger.. till slut blev tvungen göra skelett,muskel och nerv röntgen. det ser bra ut så jag fick besked av läkaren att jag har whiplashskada. Och fick remiss att gå till sjukgymnast samt fick äta starkare medicin citodon. den medicin har inte hjälpt så mycket,suger. Men den hjälpte bara lite att somna.
 
Nu har det nästan 3 veckor gått och den har inte någon förbättras med smärtor och allt, blev oftast ledsen för små saker..irriteration och så vidare... otrolig smärta och det är H E L V E T E!
Den första vecka låg bara hela tiden på soffa, blev demprimerad, ledsen.. vissa stund klarade jag inte, skrek och grät av smärta.
Och efter en vecka tvingade jag mig att sparka mig i min röv och gick ut samt röra mig, resultat var kanske inte bättre.
Sjukskrivit har gått och när jag började jobba, fick jobba 6 dagar i rad, kväll,natt, dag. Det var jobbigast och tung när jag jobbade men jag höll ut och valde att inte fortsätta vara sjukskriven. Jag blir ändå galen om jag bara stanna hemma.
När jag kom hem efter jobbet orkade jag inte mycket utan vill bara ligga och koppla av. och när jag lyfte tung påse eller så kände direkt att jag klarade inte och fick direkt hög smärta. Här är inte jag sådan som förr.. Blev så ledsen över allt.

Min hårda träningen som boxning, styrketräning, osv är helt borta, och till med orkade inte att promenera.. inte ens vill jag göra. så och så mycket svag i mig just nu. känns som att jag tappar också förtroende och lust.. för jag kan/får inte träna lika hård som förr, kan inte göra så mycket. Tack en som försöker uppmuntra mig så länge hon kan. Ibland är det hjälplös men fick mig ända påminna att jag är inte sån person som ger upp lätt. Självklart när man har så jobbig,tung och med all helvete smärta så dom drar min tankar till negativ. Fick påminnnad att se den andra positiv sida av mig som jag inte brukar ge upp för lätt och bara kämpa tills man kommer i målet.
 
Idag har jag varit på sjukgymnast, fick olika övingar program som jag ska träna varje dagar hemma också. Och måste försöka ta promenad varjedagar även om ingen ork efter jobb så bara bita ihop, gå ut och promenera minst 20 min räcker nog bra.. Och jag får inte träna hårt och tung på ett lång tag.
Mitt liv här  S U G E R  verkligen! Jag har byggt mig upp så mycket och nu helt borta, men.. suck..
 
Och det är bara börja om allt igen från noll....
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Hej gumman. Blir också arg, att det hände just dig som har eld i baken liksom. Du vill ofta göra saker och är mycket aktiv så detär orättvis. Men som jag sade till dig är du envis och ej sin min pappa så du kommer klara det. Du fick ju det nyss så du har inte blivit van vid smärtan. Är verkligen imponerad att du tar dig i kragen och kämpar. Det skulle inte många göra. Men du lilla Rebeka, kom ihåg att du ej behöver alltid vara stark och så.. Det e ok att klaga och må dåligt också. Hör av dig bara om du vill ses eller ngt. Pusss Kraaaam

2012-09-06 @ 21:17:24
Postat av: Cecilie

Kämpa på Reb! Du kommer att bli bättre, förr eller senare trots whiplashskada. Det tar långt tid innan det blir bra igen. Men skadan försvinner inte men att sjukgympa ibland så blir det sakta men säkert bättre så du kommer att klara bättre med vardagars liv. Det är så klart, att man får klaga. Vara ledsen och arg! Det behövs. Man kan inte vara perfekt hela tiden och må bra. Det är tillåtet att vara ledsen. Du ger inte upp, du är inte den typ men skadan som hindrar dig från detta betyder inte att allt är borta. Man får se bakåt och tar i kragen och bygga upp sakta och säkert. Du kommer att bli bra vet jag. :) Styrkekramar!

2012-09-10 @ 21:15:05
URL: http://starismylife.blogg.se

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0