Not my day today....

... mycket händelse bara på en dag idag efter en fantastisk helg.

Har haft en fantastisk helg men idag vände till allt tvärtom...

En start med trötthet, kanske lite dålig humör på morgon, det gick bra iallafall på förmiddag, efter barnvakt tog rhianna innan vid lunch tiden, var jag helt ensam hemma, tog en tupplur..
Efter sömn började jag känna irriteration, lite stressig och på väg till jobbet, surade runt i mig som jag glömde min gymkläder då var jag redan på väg till jobbet.

Jag körde och körde, körde om långsamma bilar/lastbilar... och tittade på klocka hur tiden kommer närmare tills jag börjar jobba, fick mig att stressa mer.. från 80 skylten till 50 skylten bromsade jag innan utan att titta på min hastigheten, men det räckte inte.. jag tyckte jag körde ganska långsam men sen stod en polisen långt bort sen började jag titta på min hastighet efteråt. "ohh 60 km/h, ohnej fan"  försökte bromsa mer... nej polisen stoppade mig ändå och lyckades fånga min hastigheten innan.
Körde långsam och långsammare och följde till polisen, stannade och klev ut ur bilen...

gjorde en alkoholtest, och de förklarade mig att jag körde för fort och bla.. 2 olika sätt om jag förnekar och så vidare..och sa att jag kan skriva ner om jag vill säga någon tillägg eller fråga.. så jag svarade att det är okej,ja att jag var stressad å på väg t jobbet samt jag märkte inte min hastigheten. så jag tänker inte förneka å är accepterad som det är. var värst nervös för min 2 års prov tid har inte gått ut än. och tankar börjar tänka ngt.. tänk om de tar ifrån min körkort? när de frågade efter min körkort och ville kontrollera.......

jag ska bara få böteslapp, vänta lite, den är snart klart sen får du köra försiktig till jobbet sa han till mig efteråt..
resultat: jaha 2400 kr (!!!!) bara för 11 km/h för fort. suckar..
men samtidigt de två polisen var jättetrevlig och log hela tiden som jag oxå gjorde (halv ironi) och är glad samt tacksam att jag får behålla min  k ä r a  rosa kort!
- tur i oturen -



blev lite nere, men jag tänker inte att negativ ska dra mig in,... men ändå kvällen var inte heller bra för min del, fick illamående å spydde.. men jag tänker inte åka hem. kvar på jobbet och gjorde mitt jobb. efter jobbpass åkte jag hem... under körning var min irriteration kvar och kunde inte sluta tänka på olika saker.. tänkte på att 2400 kr kan det kosta för rhiannas flygbiljetter till österrike och tillbaka nu på sommar, det suger... när jag kom fram hemma drog jag min händerna i min byxficka,... " OH nej nej... jobb mobil är med mig... S H I T " tänkte jag..
Visst tydligt har jag glömt att lämna tillbaka den jobb mobil. Vad fan hände med mig idag? Visst jag kommer
sova skitdålig på natten och inte få min sovmorgon imorgon. allt vad jag fick - ny dåliga konversationer kom och kom..

Nyss blev jag hel vitt....shit..
...so that is my bad lucky day.

 

Give me tomorrow a lucky day, thank you!


Kommentarer

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0