under jullovet

Min syster besökte mig under jullovet. långt innan hon kommer den 23dec frågade hon om hennes flickvän P får följa med att komma hit. Så jag kunde inte säga nej utan jag välkomna henne gärna till mitt hem men har sagt att jag vill gärna att syrran ska umgås mer med mej för vi ses ju mkt sällan och det var självklart för henne. så P följde med min syster till Sverige. Och hon är medveten om det att jag kommer ändå jobba under vissa jullovet. men det gör henne ingenting enligt henne. Men trista hände än vad jag räknade med. Jag fick mycket att fundera vad för den syfte hon har att komma hit? självklart att umgås mer med mig som syskon och min dotter Rhianna. men tyvärr gjorde hon inte.

Hon var sjukt besatt av hennes flickvän och var mycket respektlös mot mig.
Var än P går måste hon följa henne överallt, och med duscha tsm, när P hjälpte mig med matlagning kom hon och började kyssa P och busa. ÖVERALLT!!! men vad fan?! det är ju mitt hem så känns inte bra för mig.

de dricker sjukt mycket redbull typ 2 packning (48st) slut på 5 dagar??? äter massor choklad,godis varje dagar även i mitt säng? det gillar jag inte alls och har sagt att i sängen tillåtes inte att äta.. men de fortsatte.. det påverkade Rhianna mycket och var avis och ville ha godis varje dagar också... inte kul alls för mig.

en dag bad hon mig plötslig att köra till Stockholm och de vill titta i Sthlm hela dag? jag kände då mycket under press osv. så jag sa att jag inte vill och att Rhianna kommer ju inte klara att gå runt i Sthlm hela dag. och berättade att de kan åka själv t Sthlm så var hon sur på mig för det och åkte Sthlm nästa dag med P. jag lämnade dom i stationen senare märkte jag att något är saknad. ja just det min dyra Canon digitalkamera tog hon med utan att fråga mig. när de är tillbaka på kvällen från Sthlm frågade jag henne om hon tog min kamera och ja sa hon. jag sa varför hon har inte frågat mig så svarade hon med dålig attityd "det spelar ju inget roll, du är ju min syster om jag frågar dig skulle du säga ja får låna ut" jag blev bara...... jag sade att hur vet hon att jag kommer låna ut? för det gör jag inte.

en gång städade de båda min lägenhet typ allt så sade jag till att jag inte vill och vill att jag städar själv på mitt sätt. det räcker med att hjälpa med diska tallriken, osv. ingen mer. och att de måste lova mig. syrran nickade bara. men de lyssnade visst inte på mig och fortsatte...
desto mer dagar gick började jag känna inte hemma i mitt hem längre och känns att de tog mkt över mitt hem och de betade som det vore hennes hem.

när jag lagade olika mat sade syrran oftast t mig att det är äcklig osv.. det sårade mig. såklart hon gillar inte att äta nyttig mat utan bara skräp mat!! så till slut slutade jag laga mat till dom och de får laga mat själv...

när jag kom hem från jobbet och trodde att hon skulle vilja umgås med mej för att snart åker de hem. jag satt i vardagsrum och såg att syrran lade sig bara i mitt sovrum och tittade på dvds. jaså tänkte jag att hon valde att titta på filmen istället för att umgås med mig så jag struntade henne och tillbringade resten lediga tider med Rhianna.

i nyårsafton förväntade hon att vi skulle gå ut och dricka. men hon vet redan att jag ville ha lugn nyårsafton och vara nykter. glad var hon eg inte men jag berättade om hon vill gå ut får hon göra med hennes flickvän P. men hon valde stanna med oss och bara vara så nära P överallt som vanlig. så jag bestämde mig och bjöd min käraste vän Linnea med barnen t mitt hem. och tack att de kom annars suger det hårt...

en dag vi planerade att åka slalom vi alla fyra men syrran sade "jag vill inte åka vanlig ski utan vill lära mig snowboard och att P är mkt duktig på det så hon kan lära mig" och jg tänkte "vill hon inte tillbringa värda minnesstunder med oss? och bara utnyttjar tider?" kände mkt press av henne så jag bestämde och sa att jag vill inte åka och vill inte göra det. hon blev jättesur på mig och pratade med P bakom min rygg. varför jag inte tog mkt med henne osv...
men jag brydde mig inte längre kan hon inte fatta varför jag tog inte tider med henne för P var mycket viktigare för henne så jag hindrade ingenting och det var hennes val att valde så här.

efter nyårs pratade vi inte med varandra. jag satt å titta på tv i vardagsrum på sent kvällen och hon kom t v-rum från sovrum och släckte
alla lampor av utan att fråga mig eller titta på mig. jag var riktig förbannad och tänkte " hålla jag finns här och här är mitt hem och vill titta på tv med en lampa på" nästa dag fick jag nog och sade ifrån och hon svarade ja och de kommer inte kunna sova om lampor är på.
herregud hon tror att hon kan få bestämma över mig och mitt hem? och jag såg för mkt hur min syster var kontrollberoende och mkt makt över flickvän. osv... P gör allt vad min syster säger..
jag var rätt sugen att slå på henne och kasta ut de båda! de är så max respektlös mot mig, verkligen! så jag kunde inte göra annat alls och hade inget lust att prata med henne om detta olika situationen. jag bara väntade till den dagen de åker hem.
var rätt nere men valde att vara positiv och var de mesta sista tiden i rhiannas rum och göra rolig saker med Rhianna. och blev bara gladare när jag vet då att de åker så mkt snart.

Så de åkte hem ilördags sent på kvällen och gissa vad? hon meddelade mig ingenting alls att de har kommit bra framme i Österrike.. jag blev bara lite förvånad och har fått den svaret och för allas beviset.

och innan nyårs pratade hon om att jag ska komma t österrike å häsla samt hon vill inte förstå att jag har svårt att komma t Österrike och jag mår redan illa om jag tänker att jag åker dit.. hon vill inte förstå och tvingade mig och sa såklart att jag kommer hälsa henne i Österrike men jag svarade bara hel ärligt att jag inte kan, kanske om 5 el 10 år..eller så.. jag kommer när jag kan och känner för det eller aldrig. hon bara sur, vadå? kan hon inte förstå mina känslor?

och en annat sak när P försökte berätta ngt om privat pinsamma mellan P och min syster för mig ,sen satt syster stopp P och sa " berätta inte för rebeka" inför mina ögon!!
hon är otrolig! vem är hon? min syster? nä inte längre! hon behandlade mig som en främling hela två veckorna!

jag bestämde mig att jag kommer inte bjuda dom i mitt hem igen. och jag får glömma henne för hon förändrade sig inte även jag har pratat genom om olika situationen för 1 1/2 år sen men det hjälpte ingenting.

En sak är jag glad för att jag vet vad jag känner, gör och att jag mår bäst utan min familj. och är inte ledsen över det jag bara tacka att hon har visat sitt vad hon valde.

jag var lycklig än någonsin när hon åkte hem... underbar få att känna hemma i mitt hem igen! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet nog redan vem jag är och vad jag hade sagt om syster din. Skiter i henne nu och du kommer bli lyckligare snart. Falcon och Flisa kommer snart ;)

2013-01-08 @ 23:13:55
Postat av: Ami

Äh, bryr dig inte om henne, hon kommer att ångra sig sen.
Du har det bra här i Sverige och du har oss som står dig nära <3

2013-01-09 @ 22:31:30
Postat av: Cecilie

Du bestämmer i ditt egen hem och inte ska låta någon trampa in i ditt hem utan visa respekt. Du och din syrra måste prata en dag igenom allt vad du tyckte och vad hon hade förändrat sig.
Syskonliv är inte lätt men ibland måste man behålla blodbandet på något sätt. Men förstår dig fullständigt, att det blev inget som du hade tänkt dig. Umgås med systern som du inte hade setts på ett tag och ni bor i olika länder, det är aldrig lätt faktiskt. Hon har börjat leva sitt liv i Österrike utan dig och du har börjat leva ditt liv i Sverige utan henne och du har dottern hos dig dygnt runt och hon vet inte hur tufft det är som ensamstående mamma. Men du kan vara glad att du har dina vänner som ställer upp för dig och dottern. Rhianna ska vara glad för att hon har dig. :)

2013-01-11 @ 04:59:03

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0