Car battery

Jo vad fan det är så irriterad.....
några dagar sen dog batteri men sedan återuppleva igen av själv ,lite öh? då under tiden den frågade jag min jobbkompis om kunde hjälpa mig med hjälp av startkabel då plötslig lever batteri. jag tänker äh? sen jobbkompis sa att min bilen kanske förstod den hot med startkabel skämtade vi. haha..

men iaf igår när jag skulle köra några personen till risbergska skolan igår för att titta på student.. då dog batteri. min
tankar skrek av panik, orka stressa men fixade snabbt men startkabel, vilken tur att jag har allt utrustningen i bilen :P vi kom iaf i rätt tid...

efter den, ska vi köra hem och fixa lite. min tankar " skulle inte bli förvånad om
bilen är redan dör och behöver hjälp av startkabel IGEN. " och det blev samma igen fixade den igen.

så jag blev bara jäkla irriterad och lite surt över det samt jag tänker .. tänk om batteri behöver byta ut. svårt att koncentrera den dagen. min hjärnan bara "bil" och då pratade jag med en någon och fick förklaring att det kan vara remsa som sitter inte ordentlig fast så kan stjäla el dest vatten, el behöver laddas fler timmar/dagar.

jag var envis och går mot min bil och ville kolla allt vad felet är för jag vill slippa tänka på det senare...

kollade och kollade under motorhuv med min vacker klänningen. haha.. lugn den blev inte smutsiga iaf bara händer ;-P så hittade jag felet!!

jo batteri bör laddas, suck.. men den går att köra bil med startkabel men dör ändå sen igen. kändes skönt att jag vet vad felet är.
försöker lösa imorgon el så. puh... tydligt har rhianna inte stängt dörren ordentlig. om dörren är öppen lyser den lampan. :$
så var det....

se här bild.. "bör laddas" :-D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

comment on post here:

name:
remember me?

emailaddress: ( not published )

URL / blogadress:


commentar:

- !! NB: I answer HERE after comment !! -
Trackback
RSS 2.0